해운업계의 유수한 역사를 자랑하는 천경해운과 진행한 광고 기획 프로젝트로서 해운 관련 잡지 및 소식지, 신문 지면 광고 등에 게재될 광고 이미지를 개발하였습니다. 고전 게임인 테트리스 이미지를 기획의 베이스로 활용하여, 물류에 대한 고민을 한번에 해결하겠다는 의지를 재미있게 보여주는 형식을 갖추었습니다. 보수적인 성향과 이미지 일변도였던 해운업계에 신선한 충격을 안겨주었던 광고 기획이였습니다.
As an advertising planning project conducted with CK Lines, which boasts an excellent history in the shipping industry, we developed advertising images to be published in shipping-related magazines, newsletters, and newspaper advertisements. By using the image of the classic game Tetris as the basis for planning, we created a format that showed our will to solve logistics concerns at once in a fun way. It was an advertising plan that brought a fresh shock to the shipping industry, which was conservative and focused on image.
CK Lines가 적힌 컨테이너가 빈 공간을 찾아가 쌓인 물류를 처리하는 모습을 상상하게 하는 광고는 천경해운에 젊고 역동적인 이미지를 안겨줄 수 있었습니다. 약속된 시간과 장소를 지키는 것은 물류의 기본 정신이자 가치입니다. 'Right Place, Right Time' 이라고 표현된 광고 슬로건은 이러한 물류의 기본 가치를 담백하고 임팩트있게 표현했다는 평가를 받습니다.
The sight of containers with CK Lines written on them visiting empty spaces and processing accumulated logistics was able to give Cheonkyung Shipping a young and dynamic image. Keeping the promised time and place is the basic spirit and value of logistics. The advertising slogan, 'Right Place, Right Time', is evaluated as expressing the basic value of logistics in a simple and impactful way.
도시에 주차된 천경해운의 선박은 웅장함과 더불어 의아함을 자아냅니다. 도심에 왜 선박이 있는거지? 라는 물음은 광고 기획에서 중요한 시선을 사로잡는 역할을 합니다. 천경해운 서비스를 이용한다는 것은 근처의 자동차를 이용하는 것만큼 접근성이 좋고 편리하다는 스토리를 과장되게 표현한 광고입니다. '분부대로 모시겠습니다' 라는 내용의 슬로건 'At Your Service'는 해외 고객사에 재미있으면서 눈길 가는 광고 스토리를 전달하고 있습니다.
CK Line's ship parked in the city evoke both grandeur and mystery. Why is there a ship in the city center? The question plays an important role in capturing attention in advertising planning. This advertisement exaggerates the story that using CK Line's service is as accessible and convenient as using a nearby car. The slogan 'At Your Service', which means 'We will serve you as you ask,' delivers a fun and eye-catching advertising story to overseas customers.
천경해운은 짐을 싣고 달리지만 그 속엔 고객사의 꿈이 실어져 있습니다. 더 높은 곳을 향해가는 기업 번영의 꿈을 싣고 나아가기에 천경해운은 물류에 더 진심이고 책임을 다합니다. 이러한 고객에 대한 이해, 서비스에 대한 책임 의식을 표현하는 장치로서 바다에 비친 물류를 화려한 도시의 밤으로 표현하였습니다. 화려한 도시는 번영을 의미합니다. 고객사의 꿈을 의미합니다. 한정된 캔버스에서 천경해운이 지향하고자 하는 가치를 아주 빠르게 전달할 수 있는 방식의 광고입니다.
CK Lines runs with cargo, but it also carries the dreams of its customers. CK Lines is more sincere and responsible in logistics as its client pursues the dream of corporate prosperity heading to greater heights. As a device to express this understanding of customers and sense of responsibility for service, the logistics reflected in the sea were expressed as a colorful city night. A gorgeous city means prosperity. It represents the customer’s dream. This is a method of advertising that can very quickly convey the value that CK Lines aims to pursue on a limited canvas.
CK Lines Advertisement Design
Client: CK Lines
-
Design Area
#Marketing Design #Advertisement Design #Commercial #Poster Design
-
Project Team
CK Lines Marketing Div. + FDG Design A Team
-
Art Direction & Design by WooSang Yoon
www.fouroclock.kr