흔히들 맥주는 보리로 만드는 것으로 알고 있었는데...맥주의 맥은 보리 맥(麥)자가 아니였던가. 그런데 토마토로 맥주를 만든다고? 강원도 감자로 맥주를 만들겠다고 나타난 청년들이 있어 상당히 신선한 경험으로 '감자 아일랜드'를 처음 만났습니다. '감자 아일랜드'는 강원도 춘천시에 기반한 젊은 기업으로 상품성이 떨어지는 감자를 가지고 다른 제품을 만들 수 있다면 농가에 도움이 된다고 판단하였고 그 출발이 감자를 발효시켜 만든 감자 맥주였습니다. '감자 아일랜드'만의 발효 기술과 제조 과정을 자산으로 감자 맥주 이후 단팥 맥주, 토마토 맥주 등 다양한 원료를 가지고 맥주를 성공적으로 만들 수 있었습니다. 이에 포어클락디자인그룹은 지금까지 알던 맥주가 아닌 완전히 새로운 맥주로서 이는 혁신이라 판단하였고 "새로운 세상에는 새로운 맥주를 마시자" 라는 슬로건과 전략으로 완전히 새로운 맥주 디자인을 선보였습니다. 재미있고 재치있으며 발랄한 에너지를 디자인으로 표현하여 가장 독보적인 '감자 아일랜드'만의 브랜드 정체성을 만들어 내었습니다.
It is common to know that beer is made from barley... Isn't the pulse of beer a barley mac (麥) character? By the way, you make beer with tomatoes? There were young people who showed up to make beer with potatoesfrom Gangwon-do, so I met 'Potato Island' for the first time as a fairly fresh experience. 'Gamja Island' is a young company based in Chuncheon, Gangwon-do. It decided that it would be helpful to farmers if they could make other products with potatoes that had poor marketability, and the start was potato beer made by fermenting potatoes. With the fermentation technology and manufacturing process unique to 'Potato Island' as an asset, they were able to successfully make beer with various ingredients such as potato beer, red bean beer, and tomato beer. Accordingly, Fouroclock Design Group decided that this was an innovation as it was a completely new beer, not the beer we had known so far, and introduced a completely new beer design with the slogan and strategy of "Let's drink a new beer in a new world." Fun, witty and lively energy were expressed through design to create the most unique brand identity of 'Gamja Island'.
GAMJA ISLAND BEER Packaging Project
Client: GAMJA ISLAND
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Design Area
#Package Design #Beer Design #Beer Package #Can Package Design
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Project Team
GAMJA ISLAND + FDG Design B Team
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Project Management
FDG / Visual Identity & Application Design Dev.
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Art Direction by WooSang YOON
Design by SuJin Son
www.fouroclock.kr