MZ를 타겟팅하되 너무 키치하지 않게. 우리는 어느 순간 MZ를 너무 일변도의 시선으로 바라보는 것 같습니다. MZ세대는 개성을 존중하고 자유를 사랑합니다. 이런 세대의 특성이 획일화된 관념으로 평가되는 것이 모순적이지 않을 수 없습니다. 포어클락은 포어클락의 나름대로 역사와 전통의 바슈롬과 컬러렌즈 업계를 선도할 렌즐리의 접점을 만들어 소통하는 젊은 제품을 만들어 내었습니다.

Target MZ but not too kitschy. At some point, it seems like we are looking at MZ from a too single-minded perspective. The MZ generation respects individuality and loves freedom. It is contradictory to evaluate the characteristics of this generation as a standardized concept. FDG created a young product that communicates by creating a point of contact between Bausch & Lomb, which has history and tradition,    and Lensly, which will lead the color lens industry.
"컬러렌즈도 렌즈답게" 라는 슬로건을 확립하여 바슈롬코리아가 가지고 있던 기술력에 대한 시장의 신뢰를 컬러렌즈에도 지속적으로 구현하고자 계획하였습니다. 렌즈 제품에서 독보적인 신뢰감을 형성하고 있는 바슈롬에 대한 존중과 새로운 도전을 낯설지 않게 소비자가 느끼게끔 하는 전략을 전제로 디자인 기획하였습니다.

By establishing the slogan, “Color lenses are just like lenses,” we planned to continue to embody the market’s trust in Bausch & Lomb Korea’s technological prowess in color lenses. The design was planned based on respect for Bausch & Lomb, which has created an unrivaled sense of trust in its lens products, and a strategy to make consumers feel comfortable with new challenges.
렌즐리는 세 가지 종류의 특징을 가진 제품으로 구성되었습니다. 제품 특징에 따라 애프터글로우, 샌디홀, 버터홀 3종으로  구성되며 이는 데일리와 먼슬리 2가지로 또 구분됩니다. 다양한 색상으로 제품을 구분해야 하는 미션에서 렌즐리가 전달하고자 하는 브랜드 이미지를 준수하며 컬러를 선정하여 제품의 특징을 소비자에게 잘 전달하는 컬러칩을 구성하였습니다. 다양한 컬러에서도 통일된 브랜드 분위기를 느낄 수 있도록 컬러를 선정하였습니다.
Lenzley consists of products with three types of characteristics. Depending on the product characteristics, it consists of three types: Afterglow, Sandy Hole, and Butter Hole, which are further divided into two types: daily and monthly. In the mission to distinguish products by various colors, we selected colors in compliance with the brand image that Lenzli wanted to convey and created a color chip that conveys the characteristics of the product to consumers. The colors were selected so that a unified brand atmosphere can be felt even in a variety of colors.
Lensly Brand & Package Design Project

Client: 바슈롬코리아
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Design Area 
#Brand Design #Brand Identity #Package Design #Contact Lens #Lensly
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Project Team
FDG Design B Team
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Art Direction by HoSoo Nam
Design by HoSoo Nam, SuJin Son

www.fouroclock.kr

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